Середа, 2024-04-24, 02.10
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Головна » Статті » Мої статті

Легалізація робочих місць та заробітної плати - соціальна захищеність кожного
За оцінками експертів різних інституцій 40-50 відсотків заробітної плати виплачується працівникам за різними тіньовими схемами. Отримуючи заробітну плату “в конверті”, працівник робить серйозне правопорушення — ухилення від оподаткування. Тож від власної байдужості й мовчазної бездіяльності кожен “трудовий нелегал” втрачає трудову пенсію, відпускні за час щорічної відпустки, суму індексації заробітної плати у зв’язку із зростанням цін, допомогу з тимчасової непрацездатності тощо.
З великою кількістю працівників роботодавці взагалі не укладають трудові угоди з метою мінімізації витрат та отримання максимального прибутку. Від несплати податків, внесків з тіньових доходів область втрачає мільярди гривень доходів до бюджету, Пенсійного та інших страхових фондів, а працівники залишаються без відповідного соціального захисту та пенсійного забезпечення.
У зв’язку з цим необхідно зауважити, що кожному працівнику та роботодавцю-підприємцю корисно знати, що їхні трудові взаємовідносини регулюються ст.24-1 КЗпП, тобто у разі укладення трудового договору підприємець повинен зареєструвати його в тижневий строк у центрі зайнятості. Період роботи за трудовим договором заноситься в трудову книжку працівника та засвідчується печаткою центру зайнятості. Цей договір захищає права найманого працівника, оскільки в ньому обумовлюється розмір зарплати, який має бути не меншим за мінімальну зарплату за просту не кваліфіковану працю, визначається тривалість робочого часу та перерви, визначаються вихідні дні, встановлюється тривалість щорічної відпустки (не менше ніж 24 календарних дні). Використання нелегальної робочої сили, не укладення чи несвоєчасна реєстрація трудових договорів між підприємцями та найманими працівниками є порушенням законодавства про працю, а це тягне за собою адміністративну відповідальність: зазвичай, накладання штрафу (питання підвищення штрафних санкцій наразі вирішується в Уряді).
Причинами низького рівня оплати праці в суб‘єктів господарювання району є встановлення режиму неповного робочого часу (неповний робочий день або неповний робочий тиждень) при фактичній зайнятості працівників 8-12 год., зокрема в суб‘єктів господарювання малого бізнесу, фізичних осіб-підприємців оптової та роздрібної торгівлі, транспорті; прийняття працівників на роботу за договорами цивільно-правового характеру.
У результаті проведення вивчення питань дотримання законодавства про працю встановлено і інші причини низького розміру середньомісячної заробітної плати :
- виявлено порушення щодо додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, в частині недотримання міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень в оплаті праці. Існує проблема зрівняння офіційних заробітних плат між працівниками різної кваліфікації, встановлення усім працівникам від найпростіших професій — до керівника окладів (ставок) на рівні мінімальної заробітної плати, особливо у суб‘єктів підприємницької діяльності фізичних осіб, на підприємствах, в установах і організаціях, що не входять до сфери галузевих угод, що є недотриманням норм Генеральної угоди та ст.ст. 96, 97 КЗпП України.
Також у розпорядку робочого дня працівників громадського харчування за роботу у нічний час (з 22 год.) у відповідності до Генеральної угоди передбачено проводити доплату в розмірі 35 відсотків годинної тарифної ставки за кожну годину роботи в цей час. Однак зустрічаються підприємці, які такі доплати не нараховують і відповідно не виплачують працівникам; виявлено порушення норм галузевої угоди щодо мінімального розміру тарифної ставки робітника 1 тарифного розряду. Так, наприклад: водії і продавці є висококваліфікованими працівниками та матеріально відповідальними особами, а заробітна плата їм нараховується, виходячи із рівня мінімальної заробітної плати, встановленого державою. Мінімальна заробітна плата — це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може проводитися оплата за виконану працівником місячну, погодинну норму праці (обсяг робіт).
Виявлено порушення Постанови Кабінету Міністрів України №1078 від 17.07.2003р. (із змінами і доповненнями) щодо нарахування та виплати індексації заробітної плати.
Найефективнішим захистом громадян є їхня правова обізнаність. Кожен, хто наймається на роботу, має пам’ятати, що неоформлений трудовий договір є не лише грубим порушенням трудового законодавства, а й надалі тягне за собою низку проблем для самого працівника.

Головний державний інспектор праці М.С. Величко
Категорія: Мої статті | Додав: Marina (2013-02-18)
Переглядів: 1775 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: