Конвенція МОП № 150 і Рекомендація МОП № 158 надають орієнтир для розвитку існуючих систем адміністрації праці, відповідальних за всі аспекти формування і реалізації національної трудової політики. Головна роль адміністрації праці полягає у підготовці, розробленні, прийнятті, застосуванні та перегляді трудових норм. Трудове законодавство регулює як індивідуальні трудові правовідносини, тиак і колективні трудові відносини, захищає основні права і сободи у сфері праці й забезпечує мінімальні трудові норми.
Адміністрація праці млже відігравати дуже важливу роль у щаохоченні, сприянні, підтриманні та зміцненні соціально-трудових відносин, починаючи з і створення сприятливої правової бази.
У дедалі більшості країн адміністрація праці створює систему відвернення та вирішення трудових спорів, запроваджуючи безплатний та оперативний механізм добровільного примирення, що допомагє сторонам самостінйо знаходити рішення у конфліктній ситуації.
Одна з ключових фукцій стосується соціального діалогу. Адміністрація праці могла б сприяти двостороннім, тристороннім орагнам на різнх рівнях соціального діалогу (напціональному, галузевому або з конкретних питань); вона може створити орагнізаційну основу й надавати адміністартивну підтримку, наприклад, у вигляді приміщень секретаріату, а також брати участь у соціальному діалозі у державному секторі.
Розроблення, проведення і моніторинг політики тапослуг щодо зайнятості є наріжним каменем трудової політики. Дослідження і статистика забезпечують життєво важливий матеріал дя розроблення доказової трудової політики. Збирання даних із розбивкою за статтею та гендерно-орієнтовані дослідження сприяюють форрмуванню всеосяжної політики, стратегій та програм.
У контексті глобалізації та економічної кризи особливої актуалізації набули такі виклики, як неформальна економіка, працівники-мігранти, трудові правовоідносини та незадекларована праця, ВІЛ/СНІД. Перший заступник начальника інспекції Вікторія Луцишина
|