П`ятниця, 2024-04-19, 19.01
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Головна » Статті » Мої статті

Робочий час і час відпочинку водіїв міського транспорту України

Робочий час і час відпочинку водіїв   міського   транспорту України

 

Особливості регулювання робочого часу і часу відпочинку водіїв трамвая та тролейбуса на підприємствах міського електротранспорту України усіх форм власності визначені Наказом Державного комітету України з питань ЖКГ від 06.12.2004 р. № 217.

 

До складу робочого часу водія включається час:

  • керування транспортним засобом на маршруті;
  • стоянки транспортного засобу в місцях посадки та висадки пасажирів;
  • простою не з вини водія;
  • на виконання робіт з огляду рухомого складу перед виїздом на маршрут та після повернення з нього;
  • проведення медичних оглядів водія перед виїздом на маршрут та після повернення;
  • зупинок, що передбачені графіком руху, для короткочасного відпочинку від керування транспортним засобом, а також його огляду на маршруті та кінцевих станціях;
  • проведення робіт з усунення технічних несправностей трамвая чи тролейбуса, що виникли на маршруті;
  • перебування водія в резерві;
  • проведення інструктажів та навчання з питань охорони праці та безпеки руху;
  • інший час, передбачений законодавством.

Нормальна тривалість робочого часу водіїв встановлюється відповідно до законодавства. Водіям, за погодженням з профспілковим комітетом підприємства, запроваджується підсумований облік робочого часу з обліковим періодом тривалістю один місяць. Робочий час водіїв регулюється графіками роботи (змінності), які складаються на весь обліковий період. У цих графіках визначаються кількість робочих днів (змін),  вихідних та додаткових днів відпочинку, тривалість щоденного (міжзмінного) та щотижневого відпочинку.

Нормальна тривалість щоденної роботи (зміни) водія при підсумованому обліку робочого часу може бути встановлена не більше 10 годин. У випадках, якщо нормальна тривалість зміни охоплює тривалі періоди на очікування чи перерви в роботі, а також у випадках, коли водію необхідно дати час на проїзд до місця відпочинку, тривалість його робочого дня може бути збільшена до 12 годин за умови, що час безпосереднього керування вагоном протягом робочого дня (зміни) не перевищує 9 годин.

На підприємстві, за погодженням з профспілковим комітетом, для водіїв може бути введений робочий день з поділом  зміни на дві частини. Підсумована тривалість робочого часу при поділі зміни на дві частини повинна бути в межах 10 год., а тривалість перерви між частинами зміни  повинна бути від 2 до 6 годин.

Залучення водіїв до надурочних робіт та їх тривалість здійснюється у порядку, передбаченому законодавством.

Водії  відповідно до законодавства України користуються правом на:

  • перерви упродовж робочої зміни для відпочинку та харчування;
  • щоденний (міжзмінний) відпочинок;
  • щотижневий відпочинок;
  • щорічну основну та додаткові відпустки у порядку, встановленому законодавством, колективним договором (угодою, контрактом);
  • відпочинок в інших випадках, передбачених законодавством.

Тривалість перерви в роботі між змінами визначається законодавством. В окремих випадках допускається скорочення тривалості відпочинку між змінами з відповідним збільшенням часу на відпочинок у наступні дні. Проте, у всіх випадках відпочинок  між змінами повинен бути не меншим 12 послідовних годин протягом будь-якого 24-годинного періоду. Не використані години щоденного (міжзмінного) відпочинку підсумовуються і надаються водієві у вигляді додаткових вільних від роботи днів протягом облікового періоду у порядку, передбаченому графіком його роботи.

Водіям можуть надаватися два суміжні вихідні дні, які використовуються після щоденного відпочинку. Тривалість безперервного відпочинку має бути в межах 42 годин, але не менше 24 годин. При цьому середня тривалість цього відпочинку за обліковий місяць не повинна бути меншою за  42 години.

Якщо згідно з графіками роботи щотижневі дні відпочинку встановлюються у різні дні тижня, то їх загальне число у поточному місяці має  бути не меншим числа повних тижнів цього місяця.

Залучення до роботи у вихідні дні та компенсація за цю роботу здійснюється відповідно до законодавства. Робота водія у святкові і неробочі дні за графіком при підсумованому обліку робочого часу включається у місячну норму робочого часу.

Водію один раз за зміну надається перерва для відпочинку та харчування тривалістю не більше 2 годин. Ця перерва повинна надаватись, як правило, через 4 години після початку роботи. Якщо графіком роботи встановлена тривалість щоденного робочого часу більше 8 годин, водію можуть надаватися дві перерви загальною тривалістю не більше 2 годин. Перерва може не надаватись у разі тривалості робочої зміни до 5 годин. В окремих випадках, враховуючи  місцеві умови, коли водію не може бути надана перерва відповідно до означених вимог, графіком роботи має бути передбачена одна подовжена стоянка трамвая/тролейбуса на маршруті тривалістю 10-15 хвилин. Час цієї стоянки входить до складу робочого часу водія і підлягає оплаті.

При робочому дні з поділом зміни на дві частини перерва між частинами зміни використовується водієм на свій розсуд. У цьому випадку перерва для відпочинку під час зміни не передбачається.

Облік робочого часу водіїв здійснюється щоденно на підставі табеля та шляхових листів.

Норма робочого часу за обліковий період визначається шляхом множення тривалості робочого дня, що встановлена законодавством, на кількість робочих днів, що припадають на обліковий період за календарем, за графіком п'ятиденного робочого тижня з рівною тривалістю кожного робочого дня з урахуванням  скорочення робочого часу напередодні святкових і неробочих днів.

За кожний день, який є для водія робочим відповідно до графіка виходу на роботу та в який водій був відсутній на роботі з підстав, передбачених законодавством, норма робочого часу такого водія в обліковому періоді зменшується на кількість годин, що відповідає тривалості роботи у відповідний день.

Тимчасова непрацездатність або виконання водієм державних чи громадських обов'язків, на період яких законом передбачається збереження місця роботи і заробітної плати, у дні, що є для водія вихідними відповідно до графіка виходу на роботу, не зменшують норму робочого часу в обліковому періоді.         

При підсумованому обліку робочого часу  оплачуються як надурочні години, відпрацьовані понад установлений робочий час, сумарно за обліковий період. У разі залучення водія, який працює за підсумованим обліком робочого часу, до роботи в день державного або релігійного свята та відмови водія від надання йому іншого дня відпочинку для визначення тривалості надурочної роботи, час роботи в день державного і релігійного свята не включається до складу відпрацьованого часу.

Облік часу простоїв водіїв ведеться шляхом відміток у шляховому листі.ё

Графік роботи повинен забезпечувати повне використання місячної норми робочого часу кожному водієві, враховувати весь час, який витрачається водіями від початку прийому рухомого складу перед виїздом на лінію до його здавання в депо, а також проходження водієм передрейсового і післярейсового медичних оглядів.

Водію для приймання рухомого складу перед виїздом на лінію в депо встановлюється такий час:

  • для приймання одного трамвайного вагона або тролейбуса – 15 хвилин;
  • для приймання трамвайних вагонів або тролейбусів, що працюють за системою багатьох одиниць або зчленованих – 20 хвилин.

При робочому дні водія з поділом на дві частини цей час приймається з коефіцієнтом 1,5.

Тривалість робочої зміни, з урахуванням часу для приймання рухомого складу перед виїздом на лінію та його здавання в депо, встановлюється у межах 3 годин 30 хвилин до 10 годин.

Тривалість стоянки трамвая/тролейбуса на кінцевих станціях, де водіям робиться відмітка часу прибуття і відправлення, встановлюється  розкладом руху і має бути не меншою 2 хвилин. На кінцевих станціях, де інтервал руху поїздів менший за 2 хвилини, тривалість зупинки допускається до 1 хвилини.

Графік роботи водіїв повинен складатися на місяць і доводитися до відома кожного водія не пізніше, ніж за тиждень до введення його у дію. Індивідуальні наряди на роботу водіям повинні видаватися завчасно, але не пізніше, ніж за два дні до початку роботи.

Графіки змінності повинні забезпечувати необхідну тривалість роботи транспортних засобів протягом дня згідно з потребами транспортного обслуговування населення.

 

 

 

 

 

 

Головний державний інспектор праці                                                А.В.Скоробагата

 

Категорія: Мої статті | Додав: chtdipp (2015-02-06)
Переглядів: 1289 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: